27 Mayıs 2013 Pazartesi

Drogba

Oraya nasıl geldiğimi bilmiyorum ama fildişi sahillerindeydim. Fildişi sahillerinin bir tek bayrağını, ve dünya kupasından dolayı bir milli takımı olduğunu biliyorum. İnternetten bile görmedim kendisini ama nasılsa orasının fildişi olduğunu biliyorum. Sahilde biraz turlarken “fildişi fildişi, duy sesimizi bu gelen cimbom’un ayak sesleri” şeklinde bir tezahürat duydum. Düşünceli taraftarlar,  fildişililer ayak seslerimizi daha iyi duysunlar mantığıyla zahmet edip gelmişler. Lakin sahilde kimse yok. Gidip de ayak seslerinin bir fildişiliden ziyade sadece bana çarptığını söyleyeyim çocuklara. Gittim baktım, taraftar falan değil, bildiğin oyuncular gelmiş. Sahilde güzel bir barda toplanmış eğleniyor çocuklar. Ben yaklaşırken drogba el etti. “Bir kaçamak yapıp çocukları memlekete getireyim dedim” gibi bir şeyler geveledi.


Drogba öyle bakma huylanıyorum.
Karanlık çöktü. Biraz içtikten sonra drogbayla sahilde dertleşirken buldum kendimi. Drogba bir şeyler anlatırken birasının kağıdını yolduğunu farkettim. Arada bir duyarım “biranın kağıdını yolanlar, cinsel yönden tatminsiz/iktidarsız/hedehödödür” şeklinde psikolojik çıkarımlar yapanları. Bira kağıdını yolmayarak “ben aslında çok iyi sevişirim” sinyalleri göndermek midir bu çaba? Ben mesela, bu önermeden sonra yolmamaya kasıyorum ama cinsel hayatım değişmiyor. Direk birayı bıraksam çok daha net olur aslında. Amaaan, s.kerim lan ben de yolucam. İkimiz de kağıtlarımızı yolarken bir yandan biralarımızı yudumluyoruz. Bir ara göz ucuyla drogba bir şeyler uzatırken gördüm, lan gece karanlığı bir tırstım. Kağıt yolmak acaba fildişi sahillerinin kültüründe “ben de sana karşı boş değilim” gibi bir anlam mı taşıyor diye düşündüm. N’oluyor demeye kalmadan kucağa bıraktı birşeyler. Drogba sonuçta, uzatabilir. Neden sonra anladım ki, muz ikram etmiş bana kendisi. Dedim, nerden çıktı bu muz? Geçen maçta attılar, dedi. Kendi insanım adına üzülüyorum, ne kadar kafasız bir hareket, gibi şeyler mırıldandım. Hakikaten o hareketi yapan taraftara kafam girsin. N’olacak ya bedava muz işte, dedi drogba. Biz bir koptuk, drogba, dedim, sen de benim kafadanmışsın. Sahilde yetişen insanlar açık görüşlü olur, dedi. Hah, dedim içimden, geliyor izmirli geyiği. Biramı dipledim ve oradan uçarak uzaklaştım. Zaten akabinde uyandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder