25 Temmuz 2013 Perşembe

Harlı Geyik Bir İhtiyaçtır

Yine bol küfürlü, Mhp, Arap, Türklük, İsrail vb. kelimeleri içinde barındıran youtube comment kavgası okudum az önce. İçim ferahladı lan. Millet ne güzel tartışıyor. Bu tartışmalar neye benziyor biliyor musun? Dur bunu bir anektod ile anlatayım.

Bir gün girdim babamın yanına salona. Bir de baktım Jason Statham'ın bir filmini izliyor. "Nasılmış baba film?" diye sordum. "Ya bu çocuğun filmlerini çok seviyorum ben. Efendi efendi aksiyon yapıyor" demişti. O zaman demiştim "İşte televizyonun gücü." Çünkü gelmiş dünyanın parasını kazanan adam Jason Statham babamın beğenisine sunulmuş. O anda Jason'ı böyle eller önde kavuşturulmuş baş hafif eğik babamın onayını beklerken hayal ettim. Babam "seni sevdim çocuk" diyor ve Jason padişahtan övgü dolu sözler almışçasına seviniyor. İşte televizyonun gücü, babam durup düşünmüyor ki "Bana mı soracaklar amk" diye. Hayır, fikrini beyan ediyor.

- Hadi kalk lan bir pes atalım
- Ya dur be olm, işin gücün geyik
Bence siyaset de böyle bir şey. İnsanlara sanki bir şeyleri değiştirme güçleri varmış gibi bir hava veriliyor.
Sanki tartışarak bir yerlere varabilirlermiş gibi bir ilüzyon. Takım tutar gibi siyasi bir fikir tutuyorsun ve oturup bunları tartışıyorsun. Sonunda yine büyük güçlerin istediği oluyor. Sen Jason Statham'ı beğensen de beğenmesen de o film yapmaya devam ediyor. Hem de aksiyon yapıyor hep. "Film yapsın ama romantik komedi yapsın" diye daha yumuşak bir istek bile onun film rutinini sekteye uğratmıyor. O yine sabah 7 de kalkıp, sütünü içip, sporunu yapıyor ve kaslarına özen gösteriyor.

İşte tam da bu yüzden ben elimi eteğimi çektim bu mecralardan. En büyük eğlence kaynağım harlı bir geyik döndürmek. Bu geyiğin içinde içinde bol bol "düşünsene" geçen hayal ürünü espriler yapmak da dahil, yeri geliyor "1 milyon tl karşılığında Bülent Ersoy ile sevişir misin? Evetse 10 milyon karşılığında bunu canlı yayında yapar mısın?" tarzı trade-off soruları da dahil, veya, "şu tarz durumlarda neden böyle hissediyoruz acaba?" tarzı kendimizi tanımaya yönelik sohbetler de dahil. Özellikle şu son maddeyi samimi arkadaşlarımızla yaparsak çok büyük yardımları olur diye düşünüyorum.

Şu kertenkele beyinlerden bir kurtulalım lan lütfen. Alkollüyken kavga mı ettin mesela biriyle "Neden ettim lan acaba?" diye bir düşün. Veya kız arkadaşını çok mu kıskanıyorsun, "Niye kafayı yiyecek gibi oluyorum?" diye bir düşün.

En önemlisi "Metroda bana gülümseyen çocuktan niye gözlerimi kaçırdım?" diye bir düşün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder